Начална страница

петък, 23 ноември 2012 г.

Бързи питки със сирене


Когато бях дете, една съседка често ме черпеше с такива питчици. Толкова мекички и уханни ми се струваха. Тогава на пазара нямаше разнообразие от различни хлебни и тестени продукти. Въпреки разнообразието, което сега се предлага, изкуших се да приготвя и споделя тази простичка рецепта от детството ми.




Необходими продукти: 
  • ½ кофичка кисело мляко (500г); 
  • 1 ч.ч натрошено сирене; 
  • 1 ч.л. сода за хляб; 
  • 1 ч.л. сол (ако сиренето е безсолно); 
  • 3 ч.ч брашно; 
  • 50г масло; 
По желание: 
  • Кашкавал; 
  • Колбас - салам, шунка; 
  • Зелени подправки; 
  • Поръсване със сусам, маково семе;
  • Намазване с яйце преди печене;


Начин на приготвяне: 

Всички продукти, без маслото, се смесват и се омесва меко тесто. По желание, би могло в състава на тестото да се добави колбас или подправки. 

Разделя се на 10 - 12 парчета, които се оформят на топчета - без да се разплескват. Редят се в намаслена и набрашнена тава (или се покрита с хартия за печене). На върхът се рязва на кръст.и се слага парче масло. По желание могат да се поръсят с настърган кашкавал. Питките се пекат се в умерено - силна фурна за около 20 минути.

Поднасят се топли с парченце сирене.




Благодаря Ви за посещението и преценката на моите рецепти! Моля, снимките в този блог, да не се копират. Възпроизвеждането на част от снимката без съгласието на автора е забранено. Ако използвате идеите ми, допълнително ще съм Ви благодарна ако посочите линк към публикациите ми. 



13 коментара:

  1. Идеална комбинация са със сиренцето!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вкусни са дори без допълнения, особено топлички! :)

      Изтриване
  2. Или, поздравления, че си публикувала тези семпли и много тачени от мен питки.Съпругът ми ги приготвя, когато нямаме хляб.Било по-бързо и приятно от ходене до магазина.
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, радвам се, че споделяш мнението ми. Да поздравиш съпруга ти от мене за кулинарните му умения и да му кажеш, че наистина е прав да предпочете питките, дори магазина да е на метри от вас. Тази публикация е следствие точно от такава ситуация. :)
      Хубав уикенд и на тебе!

      Изтриване
  3. Ау! Толкова меки и апетитни! Изкушават да грабна и да побягна!
    Преди доста години им казвахме "добруджанки". После излезнаха други имена, но както и да се казват, много са сполучливи! Правехме дупка в средата и там слагахме маслото. Това предложение да се рязват на кръст по ми допада - изглеждат по-ефектно.
    Или, чудесни снимки!
    Поздрави и приятна неделя!

    ОтговорИзтриване
  4. tillia, благодаря! Явно всички ги обичаме тези питчици, ама то може ли да е иначе?!
    Поздрави! :}

    ОтговорИзтриване
  5. Здравейте!
    Искам само да попитам киселото мляко колко е?Половин кофичка от 500г. или общо 500

    ОтговорИзтриване
  6. Честита Коледа с пожелание за много здраве и семейна топлина!!

    Хубав ден!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за поздравите!
      Изпратихме старата година подобаващо и да посрещнем новата, изпълнена със светли надежди и вяра в по-добри времена!

      Изтриване
  7. получиха се, но някак не ми бяха вкусни.. :/

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съжалявам за разочарованието. Възможно е да не се получат вкусни, ако сте използвали так.нар. деликатес вместо сирене. Той се стопява и придава блудкав вкус понякога. Ако сиренето ви е било безсолно също може да повлияло за резултата.

      Изтриване

Благодаря Ви, че отделихте време да се отбиете тук и да споделите Вашето мнение!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...